Friday, July 12, 2013

'tak selera' versi kakak dhiya

kakak dhiya ni even dah 6 tahun, tapi penggunaan tatabahasa dia main hentam gak kekadang
selalu perkataan yg dia silap penggunaan seperti 'walaupun'...'apa2 pun'...'semalam'...
bab perkataan 'semalam' ni, paling susah nk terangkan kt dia...
dah byk kali explain...tp dia tetap gunakan perkataan 'semalam' ni utk hari2 yg dah lepas (yang bukan semalam)
perkataan terbaru yang dia silap guna ialah 'tak selera'

dhiya: mama tau tak...kwn dia, aira tu...dia tu sukeeee betul dgn medina...asyik2 kiss medina la, makan tepi medina la...tapi dia ade je adik dia
mama: tak pe lah.....
dhiya: dhiya marah dia...dia kate, 'awak tak blh SELERA dengan medina...dia adik kita. awak SELERA lah dengan adik awak...kita SELERA adik kita...
mama: (isk...byk salah pemahaman ni.....)

7 yg dah komen:

shark said...

hehehe..
boleh mnguji kesabaran ni kak..
mn ler dia dpt tatabahasa cmtu..
cm kiut jer ayat tu.

iera said...

hahaha..kelakar..kelakar..camne leh selera kat adik ni?

Lydzar DN said...

kelakar la dhiya.

so apa sebenarnya maksud selera tu? sayang ke?

Jiha said...

agaknya dhiya nmpk budak tu gigit gigit manja baby na tuh yg dia cakap selera..hahaha..sebb nmpk mcm makan baby na..

Eliss Mie said...

hahaha. semalam tu pun nuha pun salah guna. semua semalam. ntah bila2 pun semalam. fenen..

Atia Adina said...

hahaha ... selera tu agaknya suka kot .... :) hehehe ...

Izan Ishak said...

oohhh... gitu plak penggunaan 'selera' kakak dhiya ye. cam best kot sebut selera tu... hikhik

Related Posts with Thumbnails