Tuesday, May 28, 2013

passport renewal

semalam mamasue gi Jbtn Imigresen, gi renew passport...
bukannye nk pegi cuti2 malaysia pun, tapi bos suruh ganti tempat dia utk ke event di Spore
nak tak nak, kena lah pegi gak
gi event je pun,bukannya suh gi bt kejer kan...so ok je lah

mamasue kene gi sorang2 Imigresen ni, papa tak nk teman kan...
borang permohonan semua dah complete isi awal2 dr umah...
download awal2 lg...
gambar pun sama...dah amik awal2 lg kt kedai...

so...post kali ni nk share gambar passport dulu n skrg...
pengembangan yang berlaku tu mmg aaaammmaaattt memberangsangkan
lihat kan lah...

ish...tak blh nk pusing plak gambar ni

kembangkan diriku...?pipi dah mcm epal...mata dah nk tertutup dah...ish,bila la nk insap...

nak dijadikan citer, mak mamasue pesan, suh tulis nama n ic number kt blkg gmbr tu takut tercicir...
so mamasue duduk2 sementara tunggu number tu, buat lah mcm mak pesan
dah tiba number mamasue dipanggil, mamasue pun gi lah ke kaunter...
dgn konfiden level yg memuncaknye (kate dah siap isi semua....cuma bg je kt diorg tu), tetiba akak kaunter tu ckp, gambar kotor ...mamasue tak paham...mcmmana blh kotor, baru je amik semlm...gambar baru niiiiii
bila akak kaunter tu tunjuk baru la mamasue paham....ade terkene ink pen kt setiap gambar tu
rupanya2 yg mamasue tulis nama n no ic td tu, terlekat sket kt atas muka gambar....
huwwaaaaa...........
akak tu tak nak amik gak gmbr tu....coooeeetttt je pun....
sib baik la dlm tu ade kiosk amik gambar tu....cuma kena byr lagi skali je lah....

=)

1 yg dah komen:

Eliss Mie said...

alahai.dah kena duit pulak yer. nampak pengembangan tu , tak sampai kuasa dua:p

Related Posts with Thumbnails