Monday, March 25, 2013

stok beras

stok beras kt umah mamasue ni dulu isu yg memeningkan kepala gak la
sebab, beras tu tak abes2....smp bubuk yg mkn beras tu lg byk dari kitorg kt umah tu
dr bubuk tu sket, smp bubuk tu lg byk dr beras...
sudahnya buang je semua

pastu tukar plak brand beras lain...basmati
basmati ni bubuk dia mcm ulat...geli tul masa nk cuci beras tu
pastu beras tu pulak jd mcm lekat2 bulat2...sudahnya buannnnggg lagi

terakhir sekali,
mamasue berbalik pada brand beras wangi yg lama


sekilo je! tapi sekilo ni pun, sebulan baru abes!

puas ati bila everytime abes beras...berbaloi rasa...tak sempat pun bubuk beranak
murah pun murah
kalau beli kt cold storage tu dlm rm9.90...klu beli kt Urban Fresh baru rm7++

7 yg dah komen:

Aidanisme said...

1kg je? wahhh.... kitorg 5 kg tahan gak 3 bulan.. tp kadang2 lajak jugak 5 bulan dan berbubuk.. huhu

:: Mrs.Eady :: said...

lame nyer!

Jiha said...

Perghh lama btl nk abis..mesti jenis tk mkn ns sgt ni..

iera said...

makk..lamanye tahan..tak mkn nasi ke?

MAMASUE said...

2 iera & Jiha: hahaha...korang ni kelakar la...mati mamasue klu tak mkn ns...tiap2 hari mkn weih...cuma ayat yg perlu dibetulkan, tak masak sgt...=)

Nafira usof said...

1kg sebulan baru abes???
dasyat! umah saya beli yang 10kg! 2 bulan kot habes..huhuhuhu

Atia Adina said...

dapur tak berasap lah ni ...

Related Posts with Thumbnails