Friday, January 4, 2013

wudhuk

pic taken from facebook mamasuraya...

kakak dhiya ni dah start solat maghrib sahaja sejak umur dia 4 thn lagi...
tapi tanpa wudhuk...
sebab karang lain jadinya...selalu basah lencun
plan nya sekadar untuk mendisiplin kan dhiya ni untuk bersolat

tapi sejak dah nak masuk 6 thn ni, mamasue nk startkan supaya dia berwudhuk sekali
semlm lah baru start....
dah pakai telekung, dah atas sejadah nak mula solat dah...
dhiya: mama, kalau terkentut blh solat x?
mama: tak boleh
dhiya: tapi tak solat lagi....
mama: tak blh solat....
dhiya: tapi dhiya dah terkentut...
mama: laaaa.......
so kena lah dia pegi ambil semula wudhuk dgn papa plak
dah setel berwudhuk, nak start solat dgn papa...tak sempat pki telekung lg...
dhiya: ala....dhiya terkentut lagi....
papa: dah dhiya.....tak yah la amik wudhuk lg....solat je lah

so misi utk dhiya solat dgn sah masih belum tercapai....skru b*n*o* longgar sgt lah!

5 yg dah komen:

Nens Collection said...

hahaha..comel je kan..hehe,sweet jekk..xpe pelan dhiya..nnt bila dh x kentut baru sembahyang itu sah..hehe

Eliss Mie said...

aduhai..apsal asyik terkentut ajer ni.hahahaha

Nafira usof said...

hahahahhahaha.. ade jer kan akal dorang nih.. hahahahaha.. sabor jer laaa. :))

Amy said...

hehehehe... cuba lagi di lain hari.. chaiyok dhiya..

iera said...

hahahaha..dhiya..dhiya..lawak betul.

Related Posts with Thumbnails