Monday, January 14, 2013

soalan-soalan yang menguji minda versi dhiya

almaklum anak makin membesar...mamanye pun makin membesar gak...apsal font kecik ni...=P
soalan2 tak terduga dan menguji minda akan kerap kali ditanya
kekadang mood rajin nk menjawab pjg2 tu, mamasue jwb lah
tp bila dah smp tanya berkali2....tak abes2....tensen...tensen.....
panggil nama mamasue je dah 3 kali 
"mama...mama...mama..." cakapnye belum lagi
antara soalan2 yg agak berproses gak CPU mamasue ni menjawab ialah:

"mama...mama...mama.., nape siang lagi terang dari malam?"
"mama...mama...mama..,nape matahari naik...bulan turun...?"
"mama...mama...mama..,nape dhiya cerah, mama gelap?"
"mama...mama...mama..,nape kite kene tido?"
ha....cane tu...cer jawab...cer jawab.....

dan banyak lagi....

anak nak belajar kan, so kite kena lah jawab ....DENGAN SABARRRRRR.....

anak2 korang mcm ni x?


6 yg dah komen:

Amy said...

Yer.. sama dgn ank sy.. soalan2 yg di tanya kadang2 kita terjerat nk menjawab... soalan yg plg tricky sy penah kena jawab setakat ini "kenapa bb keluar botak/rambut sikit"

Nens Collection said...

ammar baru pandai bercakap kak..die asyik ulang tanya mende yg sape...mcm iklan " burung ape tu?"...adoiii dekat 10 kali..kdg2 hangin jugak melayan..hoho

Wan Afzan said...

alahai.. comel jer soklan die. xtaula turn sy nnt cmna. hehe! tak sabar.

~adeQ~ said...

huhuhu...soalan maut - ibu, macam mana boleh jadi adik ni?? alamak!

iera said...

hahahhaa..jawapannye..

"dhiya..dhiya..dhiya..ce diam kejap.."

hahahhaa..macam2 lawak dhiya ni..

Atia Adina said...

sama lah ngan si atia tu sue....jap lagi bila kita jawab....dia plak tak paham.....hehehe....tu lah tanya sangat soalan menguji minda....

Related Posts with Thumbnails