Tuesday, September 6, 2011

kelik ko kelate...

[mind the language]
rayo baru ni mamasue and family kelik klate naik keto. bertolak hari khomis lepas subuh, brenti di gua muse dale 4 je (jam) kemudian untuk berehat2 dan stretch apa yg patut. perjalane so far ok, keto dok banyok lg...lancar sokmo. tak sampai 4 je kemudian, smp dah ke KB. papa ngoyak nak bawak mamasue anak branak ke tesco ngaji (dhiya pggl tesco ngaji sbb ada tulise jawi), papa blanja mamasue baju raya lg.sapo nok tolak rezeki ke....alhamdulillah....lepas tu terus kelik rumah aka kampung halame papa.

male tu buko puaso meme meriah gilo ah...tgk jo lah gambo ni...
mamasue terpaksa letakkan tudung kat kepala mama mertua...duduk rumah jo ke....
lihat lah lauk pauk tu...serupo nok bekwah

pagi rayo plak mamasue buat lontong...ditugaskan utk menjadi chef lontong selama 2 ari...sedap kot...kuikuikui...tapi mamasue dok de amik gamba...lepas siap terus melantok...

haaa...ni la keluarga kami...hok yg plg kecik tu keluarga baru kami...berbaju kebaya uuuuuu.....
papa pulak, dah mace mualaf berjubah...dhiya, maintain bertudung...
dhiya duduk tepi atok dan ditugaskan utk wi duit rayo...bapok2 budak pun dia nak wi 
di halame rumoh bersama pokcik, mokcik2 dan nenek klate...

selamo kelik klate baru ni, tiap2 ari papa bawak mamasue jale2...jaaallleee sokmo...
ni antara tempat hok mamasue suko
Kawasan Bebas Cukai...
meme bebas gilo ah nak membeli belah

tu lah sedikit sebanyok gambo hok ado...selamat ari rayo!


9 yg dah komen:

lydzar said...

puuuh pandai jugak mamasue kecek kelate ye...takdek gambar baju sedondon ke mamasue?

mamasue said...

dok ade...papa tu anti beli baju raya. bile nk buat open hse mommalydzar?mamasue nye turn la nk dtg umah blh?

Kancilbiru said...

amboiii panda mu kecek kelate deh...hahahaha

Sarah Syazwani said...

lorr..laki mu ore kelate ruponyer...kawe dok tau selama nih..

Atia Adina said...

pandai gak ko kecek kelate eh?hehehehe...

Nens Collection said...

balik raya kelantan terus tukar cakap klate ye mama..hehe..

Fatin Mraz said...

kawe x reti kecek kelate..heheh,,
salam aidilfitri..

~izan~ said...

mcm izan plak balik kelantan bila baca n3 mamasue ni sebab kecek kelate hehe

raifiza said...

klaka giler entry mamasue...sampai berair mata duk tergelak bc! tesco ngaji yg x tahan tuh!dekat doh tu nga umoh kawe..tp kawe kelik kelate baru nih raya nombo 3

Related Posts with Thumbnails