Wednesday, October 13, 2010

si dhiya yg rajin...

kalau korang perasan, skrg ada iklan baru kt tv...iklan nyamuk aedes tu, yg papa dia kehilangan anak pompuan dia sbb demam denggi tu...skrg iklan br tu, dia tunjuk papa dia kat luar rumah, orang ramai tgh gotong royong, papa dia tgh sedih terkenangkan anak pompuan dia...pastu sorg budak lelaki tu dtg ckp,"pakcik, boleh saya tolong?..." lbh kurang gitu lah...

so since si dhiya ni mmg mudah sgt terikut2 gaya kt tv tu, dia tya mamasue...

dhiya: nape dia pggl pakcik?
mama: sbb budak lelaki tu bukan anak dia...anak neighbour dia kot...rajin betul budak tu...nak tolong pakcik tu kemas2...mana la mama nak carik budak mcm tu...

lepas je mamasue ckp mcm tu, terus dia pungut kaler pencil sebatang...sebatang...masuk dlm bakul, letak kt meja study. pastu tak abis lg, dia sambung pulak amik buku upin ipin, letak jugak atas meja study....tak cukup lg, dia susun bantal kt tilam dia elok2, tak cukup lg, dia susun KERUSI MEJA MAKAN!!! mamasue n nenek pulak dok bubuh puji-pujian lg....... haihhh....si dhiyaaaa....si dhiyaaaa.....berkekalan hendaknye ye......

6 yg dah komen:

[-suziey-] said...

hehhe mkn dek pujian ok gk tu..auto jadi rajin..senang keje..ekkek;D

maslinamansor said...

ayat mama dhiya pun power gak... "mana la mama nak carik budak mcm tu..."

secara automatik tukar rajin... :)

Kancilbiru said...

mesti dia takut ko pegi cari budak lain kan...hehehe

e.l.i.s.s.m.i.e said...

dia nak ckp dia lah budak tu tuh :)

Atia Adina said...

bdk mmg pantang dipuji...makin dipuji makin nak buat kan????pura2 rajin lah tu...

miezaniera said...

kekeke..bijak2..budak2 mmg cepat belajar..bagus si dhiya ni hehe

Related Posts with Thumbnails