Monday, October 11, 2010

si dhiya kena kurung...

semalam lepas balik dari open house fren mamasue, imah...mamasue penaaaattt gila. ditambah pulak dgn karenah dhiya yg tak sudah2...smp umah org, nmpk taman ada slide, nak ajak pi main...dok merengek2 la dok ajak2...so otw nk balik tu, singgah jap la main slide. otw dlm keter, menangis2 nak pegi school....alamak dhiya....dhiya mana ada school lg.....haaaiihhh.....sesampai plak kt umah, dhiya ,"mama nak mee....cepat!"....ewah ewah.....! semenjak dua menjak ni, dhiya ni ayat2 dia sumer AYAT PERINTAH...mamasue pun dgn tak laratnya, mandikan dhiya dulu....sambil dok siap bahan2 nk masak mee...pintu toilet tu saja mamasue bukak luas2...toilet tu dlm dapur, so mamasue blh jenguk2 apa dhiya bt dlm toilet....SEKALI DHIYA PEGI SPRAY AIR KELUAR PINTU TOILET!!!!.....abis basah lantai...mamasue nye HANGIIINNNNN.....

mamasue tutup lampu toilet, tutup pintu dapur.....dhiya ketuk ketuk ketuk nangis jerit2...mamasue tarik tombol kuat2...GERAMNYA!!! mama ni dah la penat, buat perangai pulak dia...mmg nak kena skali...dah seminit dua dia jerit2 dlm tu....tetiba...

dhiya: MAMA!!!!!!!! MAMA!!!!!!!!
mamasue diam.....


dhiya: MAMA!!! MAMA???? assalamualaikummmmmmm.....mama???
hahahahahahahaha........apa ni bg salam....


dhiya: assalamualaikummmm....mamaaaaaa?
mamasue dah puas gelak senyap2....mamasue bukak pintu and cekak pinggang...


dhiya: mama! cakap sorry kt dhiya cepat......
eh budak cinonet niiiiii.......mamasue bt diam tak reti je....


dhiya: mamaaaaaa....cakap la sorry.......cepat laaaaa.....mama cakap laaaaa.....
mama: siannn dhiya ni, dah la kt umah kena marah dgn mama...papa dia pulak tak de....
saje je mamasue tambah api...
si dhiya pun nangis la mcm drama swasta......tp masa tu dah nangis ngada2 dah......
haiiihh...cepat la papa balik....

7 yg dah komen:

lydzar said...

alamak..mmg tak boleh betul la kalau anak2 bg ayat perintah nih..mmg nk kena nih..

iela said...

hahaha... dhiya dhiya..langsung tak rasa bersalah ea.. ish ish.. :p sian kat mama tau..

maslinamansor said...

buat lawak tul dhiya nie... ada ka mama kena minta maaf kat dhiya...
Hai... terbalik nie... :)

Atia Adina said...

hehehhe...tetap gak mama yang salah tu...adoi lah...patut...mama....dhiya minta maaf.....heh heh heh

Sarah Syazwani said...

kalau budak nk dpt adik ni mmg perangainyer lain mcm..samela ank aku pun mmg hanggiiiinnnnn dibuatnya menguji kesabaran

lydzar said...

mamasue, off topic

klinik soraya tu bukak tak malam?

mamasue said...

lydzar: bukak, smp kul 10 kot...blh try kol tya...03-5519 2976

Related Posts with Thumbnails