Monday, August 16, 2010

dhiya versi penakut...

semalam, for the first time mamasue bawak dhiya pi ziarah kubur arwah Tok Kamal. selalu dok cakap je, tp tak pernah pegi. so semlm since jln tak jem utk ke rumah nekcu, kitorg singgah jap la kt kubur tu kt Bukit Kiara tu. ntah apa2 dhiya ni dah takut, padahal surroundings kt kubur tu sket punya cantek....bukannya spooky. Siap ada 2-3 buah rumah penjaga kt situ, pastu ada anak2 dia siap main gasing lg....tapi dhiya ni punya penakut, dia tak nak turun keter. Sudahnya, mamasue turun sorang...papa teman dhiya je dlm keter.

lepas mamasue dah setel bersihkan kubur Tok Kamal (actually tak de apa sgt pun yg kotor, cuma mamasue sapu2 dgn tgn sket2 gitu je....mebi penjaga kubur tu tlg bersihkan), mamasue pun balik la masuk keter...

dhiya: mama, mama tak siram air ke mcm cerita Ilusi tu?
mama: (banyak sgt tgk tv nih)  tak...dah dhiya tak turun...mama tak nak la buat sorang2....
dhiya: mama tak nangis ke?
mama: tak....naper dhiya tak nak turun?
dhiya: dhiya takut.....
mama: apa nak takut....bukannya ada apa....cube tgk budak2 tu main tepi tu...rileeeekkk je....
dhiya: dhiya takut kalau Tok Kamal tak mati sebenarnya......
mama: astagaaaaaaa.......mcm ni pun ada ka...

5 yg dah komen:

Kancilbiru said...

hahaha buleh pulak dia pikir camtu..banyak tgk drama ni....hahaha

lydzar said...

hehe bijak nya la dhiya berkata-kata..

e.l.i.s.s.m.i.e said...

pengaruh drama swasta btol anak ko ni..hehehehehehee

Atia Adina said...

heheheh...dhiya...kalo tok kamal tak mati....boleh lah main2 ngan dhiya...best apa...heheheheh...lawak lah dhiya ni....

maslinamansor said...

penangan drama betul...

Related Posts with Thumbnails